Kurs Adobe® Illustrator® od Podstaw

Informacje ogólne

Koszt udziału w warsztatach 1050,00 zł (w tym 23% VAT-u).
Dla uczestników poprzednich kursów cena 950,00 zł (w tym 23% VAT-u).

Termin    07 do 10 maja 2020 (czwartek do niedzieli) w Krakowie.

Zarezerwuj miejsce teraz!

    Cel kursu

    Kurs „Adobe Illustrator od Podstaw” zapoznaje uczestników z technikami cyfrowego przetwarzania obrazu w postaci wektorowej. Uczestnicy nauczą się od podstaw zasad budowy obiektów wektorowych, tworzenia znaków graficznych, ilustracji, piktogramów, pracy z tekstem i poprawnego przygotowania stworzonego materiału do potrzeb druku lub zastosowań multimedialnych. Uczestnicy dowiedzą się, jakie trudności mogą pojawić się podczas przygotowywania materiału do druku i jak poradzić sobie z ich pokonaniem. Po ukończeniu kursu, uczestnicy swobodnie będą mogli realizować złożone projekty graficzne.

    Forma kursu

    Kurs odbędzie się w odpowiednio przygotowanej sali wykładowej wyposażonej w projektor i ekran. Każdy z uczestników będzie pracował na własnym komputerze i włanym oprogramowaniu. Kurs będzie prowadzony w formie wykładu, prezentacji, a przede wszystkim ćwiczeń praktycznych wg programu.

    Liczba uczestników    14–20

    Czas trwania    Zajęcia odbywają się od g. 9–17 w tym godzinna przerwa. Dodatkowo przewidziane są przerwy kawowe w trakcie zajęć. Zapewniamy zimne i gorące napoje oraz ciastka.

    Wykładowca: Justyna Rosa – ukończyła Wydział Malarstwa oraz Edukacji Artystycznej na krakowskiej ASP. Posiada certyfikaty eksperta ACE z Adobe Photoshop, eksperta ACE Final Cut Pro. Zajmuje się grafiką komputerową,  w tym motion designem, montażem i animacją filmową. Prowadzi szkolenia z zakresu programów firmy Adobe: Photoshop, Illustrator, InDesign, After Effects. Prace filmowe i graficzne m.in. dla Telewizji Polskiej S.A., Muzeum Historycznego Miasta Krakowa, Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Festiwalu Unsound, Gazety Wyborczej, Valeo, Thales, Studia Miniatur Filmowych w Warszawie.


    Program kursu

    Wprowadzenie

    • Różnice miedzy grafika bitmapową a wektorową
    • Zastosowanie grafiki wektorowej
    • Powiększanie i skalowanie
    • Formaty plików
    • Modele barwne


    Praca z dokumentem

    • Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu
    • Obszary robocze
    • Palety narzędzi i ich organizacja
    • Praca z linijkami i prowadnicami
    • Ustawienia dokumentu


    Zaznaczenia

    • Wybieranie obiektów, punktów i grup obiektów
    • Transformacja i wyrównywanie
    • Grupowanie obiektów


    Tworzenie podstawowych kształtów:

    • Tworzenie kształtów za pomocą narzędzi Illustratora oraz za pomocą danych numerycznych
    • Tworzenie i edycja punktów –  krzywe Beziera
    • Dodawanie punktów do linii
    • Zmiana typu węzła (smooth – sharp)
    • Łączenie ścieżek i odległych punktów
    • Narzędzia edycji obiektów
      (Shape Builder, panel Pathfinder, narzędzie Width)


    Wypełnienia, i obrysy

    • palety kolorów, definicja własnych zestawów,
    • zmiana trybu kolorów i alarm przestrzeni kolorów,
    • wzorki i gradienty, grupy próbek kolorów –
      definiowanie i tworzenie własnych,
    • wypełnianie obiektu gradientem lub wzorkiem,
    • tworzenie stylów graficznych,
    • tworzenie bibliotek kolorów/gradientów/deseni,
    • edycja obrysu,
    • funkcja Live Paint,
    • edytownie kolorystyki złożonego obiektu za pomocą okna dialogowego Edit Colors.


    Praca z tekstem

    • różne rodzaje tekstu – ozdobny, akapitowy, tekst na ścieżce,
    • formatowanie właściwości tekstu,
    • style tekstowe,
    • deformacja tekstu.


    Warstwy i wygląd

    • Paleta warstw – organizacja w grupach, wyświetlanie, zaznaczanie, blokowanie,
    • Organizacja obiektów w warstwach – przenoszenie, tworzenie nowych warstw,
    • Atrybuty wyglądu warstw i obiektów i ich edycja,
    • Przezroczystość i efekty,
    • Łączenie i spłaszczanie warstw.


    Ołówek i pędzel

    • rysowanie i edycja przy pomocy ołówka,
    • narzędzie wygładzania i usuwania,
    • kaligrafia – wybór pędzla z palety pędzli,
    • gładkość krzywych – opcje narzędzia,
    • wygląd pędzla – opcje pędzla (paleta brushes),
    • tworzenie własnych pędzli.


    Ścieżki złożone

    • tworzenie i edycja ścieżek złożonych,
    • operacje logiczne na ścieżkach,
    • zmiany położenia obiektów w grupie,
    • zasady wycinania ścieżek złożonych,
    • automatyczny trasowanie – użycie filtra cutout do wyrównania bitmapy.

    Maski i blendy zniekształcenia

    • przycinanie obiektów,
    • maskowanie tekstu,
    • typy blendowania.


    Symbole

    • zniekształcania,
    • biblioteki symboli,
    • tworzenie i edycja symboli oraz jego instancji,
    • zamiana wszystkich instancji symbolu użytych w dokumencie,
    • narzędzie symbol sprayer .

    Filtry i efekty

    • nakładanie efektów na obiekty i warstwy,
    • obiekty dynamiczne,
    • efekty rastrowe,
    • wielopoziomowe nakładanie efektów.


    Łączenie projektów Illustratora z innymi programami firmy Adobe

    • importowanie obrazów z Adobe Photoshop,
    • maskowanie obrazu rastrowego i edycja maski,
    • próbkowanie kolorystyki zimportowanych obrazów,
    • praca z obrazami dołączonymi (osadzanie, zastępowanie, informacje o obrazie).


    Przygotowanie do druku

    • wzorce (templates),
      dobór rozdzielczości, profili kolorystycznych,
    • zmiana tekstu na krzywe,
    • rodzaje plików wykorzystywane w druku.


    Przygotowanie grafiki na potrzeby internetu

    • cięcie na plasterki,
    • polecenie Save for Web,
    • kod CSS,
    • rodzaje plików wykorzystywane w internecie.