Kurs InDesign Bez Tajemnic

Kurs Adobe® InDesign® Bez Tajemnic 27–30 lipca 2023

Informacje ogólne

Koszt    Koszt udziału w warsztatach 1180,00 zł 
Dla uczestników poprzednich kursów cena 1080,00 zł

Forma kursu    Kurs składa się z wykładów oraz zajęć warsztatowych w pracowni z dostępem do Internetu (wi fi). Wykłady, prezentacje zadań wykonywanych przez uczestników oraz korekty i dyskusje odbywać się będą w pracowni.

Cel szkolenia    Nauka metodycznej, a nie intuicyjnej pracy z programem.

Wypełnij poniższy formularz aby zarezerwować miejsce.

    Liczba godzin    28 godzin zegarowych (4 dni po 7 godzin dziennie). Zajęcia będą odbywać się od 9 do 17 z godzinną przerwą. Dodatkowo przewidziane są przerwy w trakcie zajęć.

    Miejsce    Kurs odbędzie się w Krakowie

    Uczestnicy    Kurs przeznaczony jest dla wszystkich zainteresowanych projektowaniem wydawniczym. Nie ma ograniczeń wynikających z poziomu wykształcenia lub wieku. Celem kursu jest nauka oprogramowania ze szczególnym uwzględnieniem typografii.

    Narzędzia i materiały    Każdy uczestnik kursu musi dysponować laptopem i dowolną wersją programu Adobe® InDesign® CS. Wskazana jest wersja minimum CS3 oraz program MS Word lub OpenOffice.

    Wykładowca    Robert Oleś – projektant, wydawca (d2d.pl), od 2004 do 2018 wykładał m.in. na Akademickim Kursie Typografii, w Warszawskiej Wyższej Szkole Humanistycznej im. Bolesława Prusa, na Podyplomowych Studiach Edytorskich na Uniwersytecie Jagiellońskim, Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. Obecnie wykłada Projektowanie Książek na Jagiellońskim Kursie Typografii w Krakowie oraz prowadzi autorskie szkolenia dla wydawców.

    Program kursu

    1. Przestrzeń robocza (panele, narzędzia, ramka aplikacji, tryby wyświetlania strony).
    2. Struktura dokumentu (linie pomocnicze, ramki tekstowe, wątek, style, obiekty graficzne, weryfikacja dokumentu).
    3. Siatki i strony wzorcowe (siatka strony, marginesy, linie bazowe, łamy, wzorcowe, numeracja stronic, żywe paginy, edycja preferencji programu).
    4. Jednostki typograficzne (punkt postscriptowy, przeliczanie jednostek).
    5. Dokumenty wielostronicowe (nowy dokument, dodawanie, usuwanie stron, zapisywanie ustawień dokumentu).
    6. Ramki tekstowe (importowanie i edycja tekstu, tworzenie ramek tekstowych, przelewanie tekstu, wiązanie ramek tekstowych, sterowanie przepływem tekstu, edytor wątków, sprawdzanie pisowni, wyrównywanie w pionie, wmielołamowość).
    7. Typografia, interlinia, krój i stopień pisma, wyrównywanie akapitu, tworzenie inicjałów, tabulatory, odstępy międzywyrazowe i międzyliterowe, dodawanie linii pod akapitem, optyczna korekta marginesów, wyrównywanie w pionie, opcje justowania.
    8. Mikrotypografia (znaki interpunkcyjne, łącznik, wielokropek, światła znaczące, panel glifów, standard unicode, funkcje zecerskie, ligatury, dyftongi, ornamenty, cyfry szkockie, cyfry nautyczne, odmiany kontekstowe, warianty nagłówkowe, odmiany optyczne, grep a funkcje zecerskie).
    9. Dzielenie wyrazów (opcje dzielenia wyrazów, dywizy i łączniki, atrybut No Break, słownik użytkownika, wymuszenie podziału wyrazu, niedzielenie wyrazu).
    10. Obsługa koloru, modele barw, gradienty, tworzenie kolorów dodatkowych, zarządzanie kolorem.
    11. Style znakowe, współpraca z edytorem tekstu.
    12. Style akapitowe (Basic Paragraph, tworzenie, stosowanie, edycja, porządkowanie stylów, dziedziczenie atrybutów stylu, arkusze stylów.Style zagnieżdżone, i zagnieżdżone wierszowe.Style obiektowe, style tabel i komórek.
    13. Style grepowe.
    14. Przygotowanie tekstu w edytorze tekstu, globalne aktualizowanie stylów, import tekstu z innego dokumentu.
    15. Ramki graficzne, wyrównywanie obiektów, warstwy, importowanie i edycja grafiki, grafika wektorowa i rastrowa, zarządzanie łączami, jakość wyświetlania, aktualizowanie zmienionych obrazów, kanały alfa, tworzenie bibliotek, zarządzanie obiektami za pomocą bibliotek.Oblewanie tekstem (oblewanie regularnych i nieregularnych kształtów, ignorowanie oblewania).
    16. Tabulatory, tabele, listy.
    17. Tabele (główka, stopka, boczek tabeli, formatowanie tekstu w tabelach, dodawanie elementów graficznych do tabel).
    18. Przezroczystość.
    19. Obsługa długich dokumentów.
    20. Drukowanie i eksportowanie dokumentu.